Thursday, January 24, 2013

Aku Dah,Kau Dah ?

Ehem ehem .. hi oulss .. mesti korang pelik kan asal name tajuk post ni "Aku Dah Kau Dah? kan ? Hahah . meyh sini nak kasi tahu . Nama tu kawan aku yang reka dulu . Asmiera !! Lepastu ilaa yang buat tarian tu . Hmmm femez la jugak tarian tu tapi geng aku je yang tahu . Hanya 7orang je yang tahu apa makna aku dah kau dah ? tu :') Hmmm ~ aku dah, kau dah tu sejenis tarian . Haha . memang bedekak lah tarian tu . Kalah oppa gangnam style rasa :") ingat nak upload dalam Youtube tapi yelahh tak manis pulak sebab girls menari kan . Takde unsur haram pun just suka suka hiburkan hati time tu..


Hmmm..video tu kita org buat hari jumaat time to semua pelajar lelaki pergi solat jumaat manakala pelajar perempuan boleh balik chalet time tu untuk hafal dialog untuk persembahan lakonan untuk malam kebudayaan tu nanti . Haha . Haha balik je chalet terus rest sebab penat gilaa then letih menangis . Hmm lepas dengar ceramah dari Pak Engku tu terus rase insaf kejap . ceramah dia mmg betul betul berkesan laa . Aku yang keras keras ni dengar pon sampai boleh mengalir air mata . sampai tak cukup tisu amek lagi sapu tangan . sapu tangan dah basah habes . kesat pulak kat baju , tudung . Haha . memang gempak laa . pelajar laki pun first time menangis .


Hmmmm...Biase lah ceramah pasal ibu . Hmmm tapi sumpah mmg sangat menyentuh hati .Lepas habes je ceramah tu semua budak budak mintak maaf dengan kenkawan masing-2 .
Then time to laa kitaorg balik chalet kena hafal dialog . Huhuhu..kita org ni nakal sikit bukan hafal pon menari je lebih . Ila la yg paling kelakar sekali menari . Aku takpun just ade tumpang menyibuk je . Lalalala xD
Memang senak ah perut kitaorg time tu gelak sampai luar dengar . nasib chalet kita org tu ta dekat dgn cikgu . Tapi kita org beruntung sangat dpt chalet depan sekali . kalau dpt yang belakang , Nauzubillah cakap . Walaupun depan tapi kat belakang . Erghhh tetibe seram pulak nak cerita . Tempat tu keras sangat . sampai pelajar lelaki pun boleh KENA time tu . 2 kali kejadian tu berlaku pada org yg sama . Dengar cerita budak  tu kena sebab dia ade rakan satu gambar bangunan lama yang dah terbengkalai kat kawasan situ .


Chalet tu kepunyaan cina tau . Chalet kat mane tu rahsia . tapi mmg dalam kawasan kuantan pahang laa . dekat dengan pantai :') Hmmm .. maybe tu kali pertama dan terakhir aku pergi sane . selama 3hari 2malam aku bermalam kat sane . Macam-2 pengalaman yg dpt bila stay sne . dapat luangkan mse dgn kenkawan . cikgu-2 dan para penceramah . Makanan dia pun boleh tahan jugak . semua best . Haha . antara aktiviti yang aku paling suka malam kebudayaan tu . Hahah . berlakon . whoahhh . best . Tajuk sketsa kitaorg tu ANAK DERHAKA . Hehe . aku pegang watak jahat yg hasut kaan dia ni jangan balik kampung melawat mak dia yg tgh sakit . tp akhirnyaaa mak kawan aku tu dah meninggal . haha .. cikgu ckp jalan cerita kitaorg paling awesome iarpun ta menang . sbb cikgu cari yg spontan :'3 pape pon enjoy it .


Hmmm . lepas dah habes berlakon tu . balik chalet . semua dduk dlm chalet tahle kua s tmpt tu keras . Malam tu aku kua dgn ila , era sbb dahaga .. tp time tu cikgu still ade . dengan berkain batik laa . haha lawak :3 kita org jalan na balik chalet tu ingat na ikut jalan pintas je tp ila ckp jgn bahaya sbb dah lewat malam . kita org pon terpakse laa lalu dpn bangunan yang da lame tu .. Huhhh !! sambil jalan tu sempat lagi ade budak berdating ni haishhhh ta tahu takut betul -,-
then aku terhidu somthing malas la na ckp kat set ni takut dia takut . aku tatahan sgt aku lari sekuat hati ila ngan era pon lari smpai angkat kain kain tu . Hahah . lawak sial .

Berapa minit lepastu kita org balik bilik tetibe ade ketuk pintu .. Bila bukak cikgu cakap lepasni stay dlm bilik jgn keluar sebab bru je td ade bdk kena . masing-2 takut belaka . Huhhh ! terus tydo . lena set ni tydo .. Esok pagi tu roomate aku lewat bangun smpai ckgu yg dtg kejut . penat sngt kali..terlepas solat subuh !! Hmmm . satu chalet tak sempat mandi . Haha . bangun tu trs kemas eg pakaian sbb da na balik rumah . Hmmm .. sebelum balik tu cikgu praktikal bawak kitaorg pergi tgk matahari terbenam kat pantai . Ya Allah sumpah cantik :")


Lepas dari tu trs kitaorg gerak balik rumah .. mmg tu la pengalam paling best . Terima kasih pada semua cikgu praktikal dan cikgu sakinah yg telah bwk kitaorg kat tmpt tu . Motivasi ni yg paling best . balik kem to teruss berubah . Alhamdulillah . Biasela calon spm katekan batch 2012 . Hmmm...rasanya smpai sini jelaaa . pape punnn hope korang enjoy baca cerita ni :') sekian .



No comments:

Post a Comment